شهرداری در برگزاری برنامه‌های روز قم تنها است

شهردار قم با اشاره به این که شهرداری در برگزاری برنامه‌های روز قم تنها است، گفت: مشارکت دستگاه‌های دیگر در اقدامات اجرایی و محتوایی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

به ‌گزارش میراث‌آریا، سید مرتضی سقاییان‌نژاد اظهار کرد: برکات ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم منظومه‌ای تأثیرگذار است و این روز به مبدأ زمانی برای تحولات مهمی در تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی تبدیل شده است.

شهردار قم گفت: مباحثی مانند تحولات و برکات شهر قم با ورود حضرت معصومه(س)، معرفی و شناخت نسبت به مرقد این بانوی کریمه(س)، مسأله معرفی و شناخت امام زمان(عج)، شناخت مسجد مقدس جمکران، شناخت علما و اندیشمندان دینی مدفون و در حیات قم، میراث‌تاریخی و شناخت جامع از چالش‌های فرهنگی پیرامون قم باید در قالب برنامه‌های روز قم مورد تأکید باشد.

او افزود: قم از نظر تاریخی دارای تمدن ۷ ‌هزارساله است و از طرفی آثار تاریخی و میراثی فراوانی در این شهر قم وجود دارد که معرفی آن‌ها صرفاً در یک روز ممکن نیست و لازم است تا روز قم در جایگاه و منزلت واقعی خود برگزار شود.

او عنوان کرد: راه‌اندازی دبیرخانه و ساختار منسجمی برای بزرگداشت روز قم ضروری است تا به‌ تدریج این روز در سطح ملی و بین‌المللی نهادینه‌شده و تمام کشور درگیر این ایام شود و درگیری عموم شهروندان قمی نیز پررنگ‌تر شود.

شهردار قم با اشاره به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم روز قم خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که به نام روز قم نامگذاری شده است باید در هر روز یک همایش در ابعاد ملی و بین‌المللی برای معرفی ظرفیت‌های قم برگزار شود.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است. از ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به شهر مقدس قم تا سالروز وفات ایشان در ۱۰ ربیع‌الثانی «ایام معصومیه» نامگذاری شده و امسال «ایام معصومیه» از ۶ مهر تا ۲۳ مهرماه است.

علاقه‌مندان برای آگاهی از برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این آستان مقدس به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر امام هفتم شیعیان جهان حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) در ۵ دی ماه ۱۳۱۰ به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701687
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha